sobota, 24 grudnia 2016

#DecemberLife

Hej hej! Witam Was w grudniowym poście.
W powietrzu czuć już atmosferę świąt - dosłownie. Pierniczki w całym domu. Jak ten czas szybko mija. Przecież dopiero był początek roku, potem festiwal, koniec gimnazjum, początek liceum, a teraz odliczam dni do Sylwestra. Ten rok minął mi zdecydowanie za szybko. Szczegółowo o tym, co fajne i niefajne wydarzyło się w obecnym, opowiem w poście podsumowującym już pod koniec grudnia. 
Dzisiaj co nieco o moich świątecznych przygotowaniach, kilka DIY i mała sesja w bożonarodzeniowym klimacie.



Jak co roku przed świętami, każdy z nas ma swoje rytuały. Ubieramy choinkę, stroimy cały dom, pieczemy ciasta, przygotowujemy potrawy na wigilijny stół, gdzieś w tle pewnie lecą kolędy i inne piosenki, jak wszystkim znane Last Christmas lub Snow is falling. Gdziekolwiek spojrzymy, gdziekolwiek pójdziemy - wszędzie ogarnia nas świąteczna atmosfera przepleciona mnóstwem czerwieni, złota i choinkowej zieleni. W sklepach roi się od kolorowych ozdób, a my mimo, że niczego nam nie brakuje, kupujemy kolejne. Przecież wszystkie są śliczne!
Wszędzie światełka, bombki, łańcuchy, bałwany, płatki śniegu, renifery, gwiazdki, choinki i można by tak wymieniać bez końca.
Jedynym minusem tej całej atmosfery, jest totalny brak śniegu. Nawet jak coś sypnie, zaraz znika i tak w kółko. Szkoda, bo dawniej święta wyglądały zupełnie inaczej. Jak byłam mała, zaraz po rozpakowaniu prezentów, siedziałam przy oknie balkonowym i patrzyłam jak z nieba leciały malutkie płatki. Teraz zdecydowanie brakuje mi tego, mimo że już nie jestem małą dziewczynką z dwoma długimi warkoczami.
Są rzeczy, które się nie zmieniają. Święta w rodzinnym gronie to coś bardzo miłego. Trzeba cieszyć się spędzanym wspólnie czasem, bo nie wiemy, czy za rok spotkamy się w tym samym gronie.
Oczywiście, nie może obejść się bez prezentów. Chyba każdy z nas ma w sobie coś z dziecka i nieświadomo-świadomie czeka na mały upominek. Warto też jednak dać coś od siebie, a nie tylko czekać.
Osobiście uwielbiam świąteczną atmosferę. Nawet jeśli dłużej się przygotowujesz niż świętujesz - jest pięknie i inaczej niż w zwykły wolny dzień.





DIY

Chyba na każdym stole nie może zabraknąć typowych świątecznych pierniczków. Zdobione lukrem i innymi ozdobami nie tylko dobrze smakują, ale i prezentują się wspaniale. 
Ja w tym roku też zrobiłam swoje. Z resztą obiecałam siostrzenicy, że jej pomogę i tak razem piekłyśmy.
Żeby było szybciej, kupiłam "zestaw startowy" z Dr. Oektera z foremką, jednak tych w domu mi nie brakowało. Dołączony jest prosty przepis, więc każdy sobie poradzi.
Dokupiłam różnokolorowe lukry i posypki, żeby ładnie się prezentowały.



Magiczną aurę zdecydowanie podkreśli też odpowiedni wystrój pokoju. Ja polecę wam to, co sama robię. Mianowicie, nie obejdzie się bez światełek zawieszonych gdzieś w pokoju. U mnie swoje miejsce mają na karniszu. Oczywiście na biurku stoi też mała biała choinka, przystrojona w fioletowo-granatowe ozdoby. Zawieszam też pachnące łańcuchy ze skórki pomarańczy, które znajdziecie w notce z poprzedniego roku. Must have to zapachowe świece, które możecie kupić w świątecznej odsłonie, bądź sami je udekorować.
W różnych zakątkach pokoju znajduję się też różne małe ozdóbki. Wszystkie dodają niezbędnego uroku. Niektóre z nich zobaczycie na zdjęciach poniżej.



Jeśli już jesteśmy przy zdjęciach, mam dla Was małą tematyczną sesję. Rewia świątecznych sweterków i kolorowych okularków widoczna na fotografiach to wynik moich ostatnich inspiracji. Zdecydowanie za dużo się naoglądałam.








Na sam koniec chciałabym życzyć Wam wszystkim wesołych świąt, spędzonych w rodzinnym gronie, aby się spełniły wasze marzenia, a następny rok był jeszcze lepszy od obecnego. Nie ograniczajcie się przy świątecznym stole tylko jedzcie ile chcecie. Dzisiaj można 😰

Blogerom życzę poczytalności bloga i samych sukcesów zawodowych.
Jeszcze raz wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku! Kocham was 💖💖💖   



24 komentarze:

  1. Ja też robię zawsze pierniki :) Potem jak je się zrobi, to aż przykro jest je zjeść, haha :) Również życzę wesołych świąt! http://alexandra-perzanowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Te Twoje sweterki są po prostu cudownie. Udziela mi się magia świat Bożego Narodzenia. Ja dopiero skończyłam ubierać choinkę to już taki nasz rytuału. Ubierma ja zawsze z tatą w wigilię. Życzę wesołych świąt 🎄 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierniczki już zrobione zresztą jak co roku. Wesołych świąt.
    Odwdzięczam się za każdy szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne są te sweterki świąteczne! Wesołych świąt :) ksiazkidobrejakczekolada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Super te sweterki :D Wesołych świąt!
    http://deliciousfood98.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Magiczny post, aż czuć Świętami, pozdrawiam serdecznie, smacznych pierniczków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post czuć magie świąt! Pozytywną osobą jesteś, zostaje na dłużej! :)

    Zapraszam na http://badz-lepszym-kazdego-dnia.blogspot.com/2016/12/postanowienia-noworoczne.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Wesołych Świąt <3
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zimowe zdjęcia!

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie!
    W najnowszym poście relacja ze spotkania blogerek :)
    spiked-soul.blogspot.com

    Wesołych Świąt!
    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgodzę się że ten rok miną szybko. Czasem wydaje mi się że za szybko.
    Co do bezśnieżnych świąt to nie mogę narzekać bo w tym roku jest biało :)
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Własnie totalny brak śniegu mnie również rozwala, bo nie czuję wtedy do końca tej atmosfery : // najbardziej brakuje mi śniegu w Wigilię : (
    Świetne sweterki, a Twoje świąteczne okulary uwielbiam <3
    Wesołych Świąt, pozdrawiam cieplutko, KINGA na Wieszaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz genialne świąteczne sweterki! Obiecałam, że sobie sprawię taki tandetny świąteczny sweterek i nie wyszło :(

    Pozdrawiam
    dandiess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialne są te sweterki :D. Co do mojego wystroju pokoju na święta ogranicza się on tylko do małej choinki, ponieważ nie mam miejsca na cokolwiek innego. Pozdrawiam! /Klaudia
    Byłoby miło gdybyś zajrzała NASZ BLOG ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. świetne świąteczne sweterki, ja w tym roku żadnego znowu nie dostałam, ale w przyszłym chyba sama sobie wreszcie taki kupię. ;) u mnie przygotowań było sporo, pierniczków jeszcze więcej i trochę żal, że już się kończą. ;<
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale super sweterki! Ojacie! Ten z reniferem mega hah ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. W tym roku moje pierniczki nie znalazły miejsca na choince, ale wyszły naprawdę dobre! Święta już prawie za nami, jednak wciąż czujemy ten świąteczny klimat :D Śliczne sweterki ♥ Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. My w tym roku tylko ciasteczka, na pierniki czasu nie starczyło :(
    Cudowne zdjęcia Kochana.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Aaaa! Sweterki są świetne. Sam mam aż 3. Ja również nie mogę uwierzyć że to już święta
    http://tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Kocham Święta! Pieczenie pierniczków, ozdabianie choinki, kupowanie i dawanie prezentów, kolacja Wigilijna, świąteczne piosenki - uwielbiam tą atmosferę ♥
    Przepiękne zdjęcia i cudowny blog, obserwuję! ;*
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Generalnie w tym roku zrobiłam swoje pierwsze pierniki, tak to zawsze były kupione :) i sweterki/bluzy są cudowne! polowałam na jakieś w tym roku, ale nic już nie mogłam znaleźć w swoim mieście :( nenxa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja pierników nie robię, bo jakoś wychodzi, że zawsze mam ich na zapas w domu, dzięki harcerstwu ^^"

    tiffuu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

~każdy komentarz jest dla mnie motywujący
~obserwacja za obserwację
~odwiedzę waszego bloga jeśli zostawicie link