wtorek, 1 września 2015

TAG: Back to school

Jak dobrze zacząć rok szkolny? Co ubrać? Jak wytrzymać z klasą?

Te i wiele innych pytań zadają sobie setki nastolatków wracających do szkoły.
Wszyscy dobrze wiemy, że powroty wcale nie są łatwe. Zmiany szkoły również. Nowi ludzie, nowe miejsca.
Mam dzisiaj dla was kilka przydatnych rad, dzięki którym lepiej poradzicie sobie w szkole.



★ Po pierwsze, pamiętajcie, że szkoła to nie tylko samo zło. Możemy spotkać tam znajomych i spędzić z nimi czas. Wykorzystajcie dobrze każdą okazję do przeżywania niektórych chwil razem, bo kiedyś się rozstaniecie i rozejdziecie w swoje strony. Na razie bądźcie ze sobą, wspierajcie się i dobrze bawcie.


★ Szkoła służy przede wszystkim do tego, by się w niej uczyć. To zrozumiałe, że niektórzy nauczyciele mają swoje '' maniery '', ale tacy już są i nie zmienimy tego. Każdy z nich chce nas czegoś nauczyć - na swój sposób. Gdy jednak coś pójdzie nie tak, wina od razu leży po ich stronie. Nie wpadliście nigdy na pomysł, by dać coś od siebie i trochę bardziej przyłożyć się do nauki? To nie boli, a skutki zobaczycie w przyszłości. Od przeczytania jednej, dwóch lekcji jeszcze nikt nie umarł. Wręcz przeciwnie - np. zamiast trójki, dostał czwórkę. 


★ Jeśli tak jak ja masz w tym roku ważne testy < gimnazjalne, np > przyłóż się do nich. Od ich wyniku zależy do jakiej szkoły się dostaniesz. Przygotowujcie się i myślcie o nich. Jednak nie nadmiernie! Nie zadręczajcie się całymi dniami pytaniami -  "zdam? nie zdam? ". Po prostu się uczcie  i zapamiętujcie jak najwięcej. To działa.


★ Dress code każdej szkoły jest zupełnie inny. Różne zasady, zakazy - nakazy. Pamiętajcie, że szkoła to nie rewia mody. Ubierajcie się schludnie, przejrzyście i odpowiednie do temperatury. Każdy z was jest niesamowity i to nie strój decyduje o tym, czy zdacie do następnej klasy. Nie musicie zakładać kilo tapety na siebie. Idziecie do szkoły, nie na wesele.


★ Jedną z ważniejszych rzeczy w ciągu roku szkolnego jest bycie sobą. Nie zmieniajcie się pod wpływem osób, z którymi się "zadajecie". Nie wszyscy są dobrym przykładem.
Jeśli chcesz zrobić coś na dodatkową ocenę - nie bój się i bierz do pracy! Chcesz zapisać się na wolontariat? Wpisz się na listę chętnych. A może interesują cię zajęcia pozaszkolne? Karate, taniec, śpiew, piłka nożna...  Rób to co kochasz i nie przejmuj się opinią innych. Bo niby dlaczego masz rezygnować z czegoś, co cię cieszy?


Myślę, że to najpotrzebniejsze rady. Lećcie pakować plecaki/torby i sprawcie, aby ten rok szkolny był najlepszy w waszym życiu!
Życzę Wam powodzenia i mam nadzieję, że gdy w czerwcu zmieszczę wpis o końcu roku szkolnego, będziecie zadowoleni z siebie :)

Poniżej zamieszczam kilka zdjęć i lecę na zakupy. Papapa :*









25 komentarzy:

  1. Od początku należy być systematycznym :) Dałaś bardzo mądre rady i ja na pewno z nich skorzystam. Posłużą mi jako motywacja do działania w tym roku szkolnym. Świetny post.

    http://follow-dreamss.blogspot.com/2015/09/my-holiday-2015.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zeszyciki, super organizacja!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się w 100%. Stosując się do tych rad, na pewno w czerwcu będziemy szczęśliwi, że wykorzystaliśmy kolejny rok szkolny jak tylko się dało, pozostając przy okazji sobą i może z czerwonym paskiem :))
    hey-i-am-ann.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jutro juz szkoła :((

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatne i praktyczne rady. Na pewno skorzystam.
    Bardzo ładny wygląd bloga. Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszym blogowaniu ;)
    www.oczamihumanistki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ja muszę wybrać się po cienkopisy, dużo cienkopisów
    kolorowe notatki to klucz do sukcesu;)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne zeszyty :)

    ZAPRASZAM DO MNIE, BYŁOBY MI BARDZO MIŁO GDYBYŚ ZAJRZAŁA NA MOJEGO BLOGA ;)

    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. ja mam tylko książki chyba czas kupić resztę hhaha :)

    http://nikoladrozdzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobre rady, zgadzam się ze wszystkim... oprócz punktu pierwszego- szkoła to jest samo zło xd

    justletthembe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety / stety okres szkolny jest już za mną, chociaż szczerze to bym wrócila do szkolnych ławek. Szkoła była dla mnie miejscem spotkań ze znajomymi, a nauka była tylko dodatkiem, miło spędzałam czas, chociaż nie zawsze było kolorowo. :)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie:
    http://niekoffanaa.blogspot.com - KLIK
    FACEBOOK - KLIK || INSTAGRAM - KLIK ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie wróciłabym na chwilę do szkolnych lat :D

    naczytane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatne porady! Właśnie, ważne jest żeby nie przejmować się tak bardzo opinią innych!
    http://with-ideas.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. zycze wszystkim udanego roku szkolnego, :D
    i zebyscie go przetrwali jak ja w medyku
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. pamiętam jak miałam te ksiązki co Ty ;D stare, ale nie za dobre czasy :D
    Moj blog

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałam taką samą biologię. :)
    Bardzo fajne zeszyty.
    Pozdrawiam!
    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Egzaminami gimnazjalnymi nie ma co się stresować. Faktycznie, są ważne, ale nie najważniejsze. Trzeba pamiętać, że poza wkuwaniem jest tez trochę do przeżycia. Najważniejsze to nie popadać w paranoję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Hm.. ja do testów sie uczyłam jakoś od lutego ;),ale całe życie sie uczymy!!
    Zapraszam do mnie na bloga.
    http://feather92.blogspot.com/
    Trwa właśnie głosowanie mam szanse zdobyć blog forum Gdańsk czytelników jeden głos a możesz pomóc!
    http://www.trojmiasto.pl/blogforumgdansk/?id_blog=332

    OdpowiedzUsuń
  18. jeju tak tęsknie za szkołą , zaczynam ją doceniać dopiero kiedy się skończyła ;) świetne wzory zeszytów, najlepszy ten ,,swag" http://creamshine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja tam się juz zdążyłam zaaklimatyzowac ze szkola ;) Mam podobne książki! :) Pozdrawiam
    artistically-immediately.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajne zeszyty :) i rady!
    Czy mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście: Mój Blog - klik! Byłabym bardzo wdzięczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Egzaminami gimnazjalnymi nie ma co się stresować. ;)
    Ciekawy post!

    emkablogerka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

~każdy komentarz jest dla mnie motywujący
~obserwacja za obserwację
~odwiedzę waszego bloga jeśli zostawicie link