sobota, 26 września 2015

Książki, które musisz przeczytać


Bonjour!
Pogoda nareszcie się zmieniła. Tak bardzo czekałam na deszcz, a od kilku dni nic tylko pada! 
Jak już pewnie zauważyliście, zaszły małe zmiany na moim blogu. Nowy nagłówek i kilka innych gadżetów...
Wszystkim zajęłam się sama i jestem z siebie naprawdę dumna :)

Nie przedłużając, przechodzę do dzisiejszego tematu.


"KSIĄŻKI, KTÓRE MUSISZ PRZECZYTAĆ"



Z naciskiem na " musisz ", oczywiście.
Każdy z nas czyta. Coś czyta. Gazety, nazwy sklepów w galerii handlowej, tablicę na FB.
Niestety, coraz rzadziej młodzi ludzie sięgają po książki. Albo przynajmniej tak myślą niektórzy z was.
Sądząc po wiecznym ruchu w naszej szkolnej bibliotece i księgarniach ośmielę się stwierdzić, że jest zupełnie inaczej. Młodzież ciągle dopytuje o jakieś gorące nowości.
Osobiście przyznaję, że jestem jedną z tych osób, a znajomi "lektury" pożyczają nawet ode mnie.
Przejdę do głównego tematu.
Są książki, które od początku nas nie ciekawią. Trudny język, tematyka utworu niezbyt interesująca. Ale są też takie, które od pierwszego akapitu uzależniają nas. Właśnie o tego typu specjałach chcę dzisiaj porozmawiać.


♥ Jedna z moich ulubionych serii - Wybrani, napisana przez niesamowitą powieściopisarkę - C. J. Daugherty. Opowiada o losach Allie Sheridan, która trafia do elitarnej szkoły dla bogatych dzieci. Z biegiem czasu odkrywa, że placówka kryje jakąś tajemnicę. Poznaje sekrety Nocnej Szkoły, do której po pewnym czasie dołącza, rozwikłuje zagadki morderstw dokonanych na terenie szkoły i dowiaduje się wielu ukrywanych informacji o swojej rodzinie. Musi też podjąć ważną decyzję w kwestii miłości- zależy jej zarówno na Carterze jak i na Sylvainie.
Seria składa się z  pięciu książek. Ich nazwy to: Wybrani, Dziedzictwo, Zagrożeni, Zbuntowani i Niezłomni.
Seria jest z gatunku kryminału. Można także doczytać się wątków romantycznych.
Jeśli lubisz ową tematykę, Wybrani są właśnie dla ciebie!



Girl online. O książce słyszałam już dużo wcześniej, jednak nie kupowałam jej. Dopiero gdy koleżanka zaoferowała mi przeczytanie, z chęcią skorzystałam.
Penny- główna bohaterka, nieco niezdarna, prowadząca anonimowego bloga. Ludziom podobają się jej opowieści i rady. Pewnego dnia jej rodzice dostają zlecenie zorganizowania ślubu w Nowym Jorku. Tam Penny poznaje Noah - przystojnego gitarzystę. Coraz bardziej się w nim zakochuje,  z wzajemnością z resztą, i opisuje to na swoim blogu. Jednak chłopak też ma sekret. Sam jest amerykańską gwiazdą, ale Penny dowiaduje się o tym przypadkowo. Dopada ją nienawiść  wobec niego. Ostatecznie jednak godzą się i żyją długo  i szczęśliwie.
Girl online to książka przyjemna, poruszająca i pełna niespodziewanych wydarzeń. Autorka, Zoe Sugg, ciekawie ukazuje, że prawdziwa miłość może przetrwać wszystko.



Igrzyska Śmierci - myślę, że wszyscy znają trylogię napisaną przez Suzanne Collins.
Katniss Everdeen żyje w totalitarnym państwie, w którym prezydent ma nieograniczoną władzę nad poddanymi. Co roku organizuje krwawe Głodowe Igrzyska, w których udział biorą wylosowani nastolatkowie z każdego dystryktu. Z "dwunastki" trafiają Katniss i Peeta. Dzielnie walczą o przetrwanie na arenie, przy czym udając zakochanych na polecenie ich opiekuna.
W kolejnych częściach < W Pierścieniu Ognia, Kosogłos > dowiadujemy się coraz więcej o bohaterach  i razem z nimi przeżywamy drastyczne chwile ich życia.
Trylogia ma w sobie wiele mądrych przesłań. Każda postać kreowana przez Suzanne przekazuje coś innego. Dla przykładu, Katniss pokazuje nam, że dla rodziny można poświęcić nawet własne życie.
Myślę, że każdy z nas znajdzie coś ważnego w tej powieści. Coś co będzie dla niego wzorem, bądź przestrogą.
Myślę, że wszyscy fanatycy science-fiction < i nie tylko! > powinni przeczytać ową trylogię.
Zapewniam Was, że oglądając filmy nie poznacie większości szczegółów i wartości powieści.



Tyle na dzisiaj. Myślę, że z chęcią sięgniecie po którąś z poleconych przeze mnie książek. Pamiętajcie, czytanie nie boli.

Papap :*



18 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post, na pewno sięgnę po którąś z książek :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja po książki sięgam praktycznie zawsze i wszędzie. ;) z tego co Ty napisałaś, czytałam jedynie Igrzyska Śmierci i nawet bardzo mi się podobały. :) ale zdecydowanie najwięcej teraz czytam historycznych książek albo takich osadzonych w takich realiach. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Również uwielbiam czytać :*
    yelloow-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba musze koniecznie przeczytać girl online bo kazdy poleca te książkę :)!

    OdpowiedzUsuń
  5. czytałam Girl Online, a do Igrzysk jakoś mnie nie ciągnie :(
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    kisses

    http://nastyadeutsch.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam Girl Online i bardzo polecam! ^^
    Świetny blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy i wciągający post :)
    vicolek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. zwałsnie się zabieram do Igrzysk :)
    http://luuvmy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Seria Wybranych jest świetna, chociaż myślałam, że ostatnia część mnie bardziej zaskoczy.
    Igrzyska to mistrzostwo!
    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Girl online - musze przeczytać ^^

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. igrzyska smierci -pierwsza klasa
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Z twojej listy przeczytałam, jak na razie, jedynie trylogię Igrzysk. Ale pewnie z chęcią sięgnę i po resztę ;)
    Pozdrawiam serdecznie! :)
    http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. przeczytałam te same książki ;))
    wybrani to dzięki nim pokochałam czytać najlepsza książka na świecie
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Igrzyska śmierci najlepsze!
    Zapraszam do obserwacji flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

~każdy komentarz jest dla mnie motywujący
~obserwacja za obserwację
~odwiedzę waszego bloga jeśli zostawicie link